B2B Marketing i internet mobilny. Czy już czas?

O tym, że przyszłość komunikacji jest mobilna, wieszczą wielcy internetu już od jakiegoś czasu. I o ile trend jest jednoznaczny, chciałbym się zastanowić przez chwilę, jak sprawa się przedstawia w liczbach bezwzględnych na Polskim rynku, oraz jakie wnioski mogą wyciągnąć z tego marketingowcy B2B.

Spójrzmy zatem na liczby w polskim internecie.

Według serwisu Gemius.pl, w lutym 2012 udział przeglądarek mobilnych to zaledwie około 3% wszystkich odsłon. A więc na prawdę niewiele (dla porówania w Danii to kilkanaście procent).

Przyjrzyjmy się bliżej tym trzem procentom: Prym wiodą urządzenia Apple (ponad 30% odsłon) – co w powiązaniu w faktem, że stanowią niewielki procent urządzeń na rynku, pokazuje, że ich użytkownicy są wyjątkowo aktywni.

Myślę, można zaryzykować twierdzenie, że aktywni są głównie użytkownicy biznesowi – zresztą nie ja jeden do takich wniosków doszedłem.

Co to więc znaczy dla marketingu B2B?

Moim zdaniem:

  • Choć trend jest oczywisty, polski internet jest jeszcze w przeważającej mierze „stacjonarny” a nie „mobilny”, to segment B2B wydaje się być najbardziej dojrzały w tym zakresie.
  • Jeśli już inwestować w rozwiązanie mobilne – to raczej związane z iOS niż Androidem (aplikacja czy strona mobilna, to osobne zagadnienie).

Czy nadszedł już moment aby skupić w marketingu B2B na internecie mobilnym ? Wydaje mi się, że skala nie uzasadnia jeszcze inwestycji. Choć dynamika zmian jest duża i być może ten moment nastąpi bardzo szybko.

A być może są już tacy, którzy takie działania wykonują i mają pozytywne ROI? Zapraszam do podzielenie się doświadczeniami w komentarzach 😉 .

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

2 Responses to B2B Marketing i internet mobilny. Czy już czas?

  1. digitalmb2b says:

    Artykłuł na RP.pl, w tym temacie:
    http://www.rp.pl/artykul/824937-Polacy-nie-korzystaja-z-Internetu-przez-smartfony.html
    Dla przeciętnego polaka internet mobilny jest po prostu za drogi?

    Lubię

  2. Pingback: Z sieci… | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: