Raport / white paper – formy content marketingu B2B

Raport (raport z badania, publikacja poglądowa, white paper) to klasyczna już i chyba najczęściej stosowana forma content marketingu.

Z braku lepszej definicji posłużę się tą z Wikipedii*:

(…) The term white paper has come to refer to documents used as marketing or sales tools. Commercial white papers generally argue that the benefits of a particular technology, product or methodology are superior for solving a specific problem. They may also present research findings, list a set of questions or tips about a certain business issue, or highlight a particular product or service from a vendor.

Autorytatywna publikacja  tego typu, zawierającą wysokiej jakości treść, pozwalającą rozwiązać pewne problemy biznesowe, albo przynajmniej naświetlić problematykę, niemal automatycznie stawia autora tego typu publikacji na pozycji eksperta w dziedzinie.

Raport może być doskonałym materiałem do którego odwołać można się w procesie nawiązywania relacji z klientem. Fakt, że prezentuje wysoką wartość, można wykorzystać do generowania leadów – czyli np. udostępnienia go po rejestracji, czy innej formy pozyskania danych osobowych.

Ciekawy raport jest również niezwykle cenny dla mediów. Może być bardzo skutecznym narzędziem w rękach PR-owca, dzięki któremu można „wygrać” dużą akcję medialną – znów zajmując pozycję eksperta w omawianej dziedzinie.

Wysoka wartość raportu oznacza też niestety zazwyczaj wysokie koszty jego powstania (np. koszty zaangażowania autorów, przeprowadzania badania, tworzenia treści, redakcji itd.), dlatego też trudno oczekiwać, że będzie to forma wykorzystywana przy każdej kampanii.

*) – I znów problem z anglicyzmem. Nasz polski „raport” to nie dokładnie to „white paper”. Jakieś sugestie?

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

4 Responses to Raport / white paper – formy content marketingu B2B

  1. Pingback: Content Marketing « Marketing B2B

  2. Pingback: Newsletter / Biuletyn – Formy content marketingu B2B « Marketing B2B

  3. Pingback: Content marketing mix – które formy zastosować? « Marketing B2B

  4. Pingback: Co to jest Account Based Marketing (ABM, Key Account Marketing)? | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: