Raport / white paper – formy content marketingu B2B
3 kwietnia 2012 4 Komentarze
Raport (raport z badania, publikacja poglądowa, white paper) to klasyczna już i chyba najczęściej stosowana forma content marketingu.
Z braku lepszej definicji posłużę się tą z Wikipedii*:
(…) The term white paper has come to refer to documents used as marketing or sales tools. Commercial white papers generally argue that the benefits of a particular technology, product or methodology are superior for solving a specific problem. They may also present research findings, list a set of questions or tips about a certain business issue, or highlight a particular product or service from a vendor.
Autorytatywna publikacja tego typu, zawierającą wysokiej jakości treść, pozwalającą rozwiązać pewne problemy biznesowe, albo przynajmniej naświetlić problematykę, niemal automatycznie stawia autora tego typu publikacji na pozycji eksperta w dziedzinie.
Raport może być doskonałym materiałem do którego odwołać można się w procesie nawiązywania relacji z klientem. Fakt, że prezentuje wysoką wartość, można wykorzystać do generowania leadów – czyli np. udostępnienia go po rejestracji, czy innej formy pozyskania danych osobowych.
Ciekawy raport jest również niezwykle cenny dla mediów. Może być bardzo skutecznym narzędziem w rękach PR-owca, dzięki któremu można „wygrać” dużą akcję medialną – znów zajmując pozycję eksperta w omawianej dziedzinie.
Wysoka wartość raportu oznacza też niestety zazwyczaj wysokie koszty jego powstania (np. koszty zaangażowania autorów, przeprowadzania badania, tworzenia treści, redakcji itd.), dlatego też trudno oczekiwać, że będzie to forma wykorzystywana przy każdej kampanii.
*) – I znów problem z anglicyzmem. Nasz polski „raport” to nie dokładnie to „white paper”. Jakieś sugestie?
Pingback: Content Marketing « Marketing B2B
Pingback: Newsletter / Biuletyn – Formy content marketingu B2B « Marketing B2B
Pingback: Content marketing mix – które formy zastosować? « Marketing B2B
Pingback: Co to jest Account Based Marketing (ABM, Key Account Marketing)? | Marketing B2B