Newsletter / Biuletyn – formy content marketingu B2B

Newsletter to obok raportu (ang. white paper) chyba najbardziej klasyczna forma content maketingu, stosowana już długo przed nastaniem internetu.

Najważniejszą zaletą formy newslettera jest jego cykliczność – dzięki niej regularnie docieramy z naszą informacją do czytelnika utrwalając naszą obraz naszej marki (lub autora) jako eksperta w danej dziedzinie.

Kiedyś newslettery miały formę papierową a pomysł aby wysyłać e-mail jeszcze nie tak dawno budził zdziwienie. Teraz zdecydowanie najczęściej newslettery mają postać elektroniczną, np. jako wpis na stronie WWW lub też dokument PDF.

Ponieważ newslettery dystrybuowane są zazwyczaj drogą emailową, niejako przy okazji budowana jest baza mailingowa odbiorców newlettera. To bardzo istotna właściwość, ponieważ email marketing jest jednym z podstawowych kanałów komunikacji B2B, bradzo tanim oraz całkiem skutecznym.

Fakt rejestracji na newsletter (o ile zbieramy więcej informacji niż sam email) może też być punktem konwersji w lejku komunikacyjnym.

Choć „papierowe” newslettery są dziś zdecydowanie mniej popularne, chyba nie warto ich jeszcze przekreślać. Po pierwsze namacalna przesyłka wciąż wywołuje u odbiorcy więcej pozytywnych emocji niż email, po drugie pocztowa wysyłka nie wymaga uzyskania zgody od odbiorcy (tak jak wysyłanie emaili zawierających treści marketingowe).

Coraz częściej miejsce newsletterów w maketing mix zajmują blogi eksperckie.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

3 Responses to Newsletter / Biuletyn – formy content marketingu B2B

  1. Pingback: Content Marketing « Marketing B2B

  2. Pingback: Ekspercki blog B2B – formy content marketingu B2B « Marketing B2B

  3. Janek says:

    Dzięki za tę krótką informację na temat newslettera. Jednak zabrakło trochę więcej informacji mogących przyczynić się stworzenia własnego skutecznego newslettera. Dlatego pogrzebałem w sieci i znalazłem takie cuś: http://alterweb.pl/-jak-stworzyc-skuteczny-newsletter , co trochę szerzesz od strony praktycznej omawia zagadnienie newslettera. Pozdrawiam

    Polubienie

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: