„Don’t Make Me Think”
17 kwietnia 2012 Dodaj komentarz
Pomimo, że książka „Don’t Make Me Think” Steve’a Krug’a w ogóle nie omawia zagadnienia marketingu B2B, to jedna z moich ulubionych i najczęściej wykorzystywanych książek z mojej biblioteczki.
Książka poświęcona jest tematowi web usability – czyli ergonomii stron internetowych. Posłużę się cytatem z Wikipedii:
Web usability is an approach to make web sites easy to use for an end-user, without the requirement that any specialized training be undertaken. The user should be able to intuitively relate the actions he needs to perform on the web page, with other interactions he sees in the general domain of life e.g. press of a button leads to some action.
Dlaczego jest tak przydatna?
Marketing B2B to nie jest dyscyplina jednoosobowa i wymaga zaangażowanie wielu osób z różnych działów firmy (sprzedaż, osoby odpowiedzialnej za produkt, różnych części zespołu marketingu etc.). Strona internetowa jest często centralnym punktem wielokanałowej kampanii marketingowej, punktem konwersji i generowania leadów a wiec i tematem dyskusji „jak to powinno działać i wyglądać”.
Ponieważ książka omawia zagadnie web usability w sposób bardzo lekki a zarazem skondensowany to jest to świetne źródło do podzielenia się z innymi członkami zespołu, aby zwrócić uwagę na tę specyfikę stron WWW, poprzez pokazanie pewnych przykładów czy podrzucenie do przejrzenia dla osób, którymi pracujemy najczęściej.
To bardzo pomaga w późniejszej dyskusji na ostatecznym kształtem stron lub innych form internetowych wykorzystywanych w planowanej kampanii B2B.
Oczywiście, pomimo swojej prostej formy i poruszaniu tylko najważniejszych zagadnień z zakresu web usability, książka „Don’t Make Me Think” będzie z pewnością pomocna dla każdego marketera B2B posługującego się kanałem webowym w komunikacji marketingowej (czyli chyba dla wszystkich 😉 ). Nawet jeśli nie znajdziecie w niej nic nowego ani odkrywczego, to przynajmniej będzie pomoc w usystematyzowaniu wiedzy.
Moja ocena przydatności:
Kup książkę: Książka do nabycia w Amazonie.