SEO to mówienie językiem klienta
21 czerwca 2012 1 komentarz
I jeszcze jedna refleksja na temat SEO w marketingu B2B.
Wydawać by się mogło, że zalecenie optymalizacji tekstu (a jak pisałem, dotyczy to nie tylko tych przeznaczonych na stronę WWW) to jakieś sztuczne ograniczenie, wynikające ze specyfiki działania wyszukiwarek internetowych, które dla dobra sprawy trzeba przeboleć, pisać nienaturalnie, „pod SEO”, zamiast normalnie, tak jak powinny brzmieć materiały marketingowe.
Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie!
W procesie wybierania słów kluczowych, którymi mamy posługiwać tworząc tekst, tak naprawdę poznajemy słownictwo używane przez naszych czytelników. Dzięki SEO (poza tym, że materiał jest wyżej w Googlu) tworzysz więc tekst z użyciem słownictwa twojego czytelnika, dzięki czemu jest on bliższy jego językowi, bardziej zrozumiały, a więc silniej oddziaływający.
I to jest prawdziwy powód, dla którego warto stosować techniki SEO.
Pingback: 6 filarów promocji w marketingu B2B | Marketing B2B