Webcast – formy content marketingu B2B

Webcast (czasem nazywany: webinar, webinarium, seminarium online itp.), to forma organizowania internetowych spotkań, często dla dużej grupy osób. W najbardziej klasycznym kształcie to po prostu prezentacja wraz ze strumieniowym przesyłem głosu. Coraz częściej przekaz wzbogacany jest także przekazem wideo.

Webcast Webinar w marketingu B2B

Ilustracja dzięki uprzejmości TransmisjeOnline.pl

Dlaczego webcast to świetne narzędzie, do promocji treści używanych w marketingu B2B?

Oto podstawowe zalety webcastu w content marketingu B2B:

  • Eliminuje podróże – Nie musisz zbierać ani prelegentów, ani słuchaczy w jednym miejscu. To szczególne istotne jeśli Twoja grupa docelowa jest rozproszona geograficznie.
  • Bardzo duże audytorium – W webcaście może wziąć udział bardzo dużo osób (nawet kilka tysięcy!). Chyba żadna inna forma spotkań nie umożliwia dotarcia do tak dużej grupy słuchaczy.
  • Niski koszt na uczestnika – Nawet przy umiarkowanej liczbie uczestników webcasty jest zazwyczaj dużo tańszy niż organizacja tradycyjnego spotkania (odpada koszt podróży, hotelu, wynajęcia sali, cateringu itp.).
  • Łatwe w organizacji – Organizacja webcastu nie wymaga ani specjalnego sprzętu, ani nadzwyczajnych środków. Dzięki temu zamiast na logistyce wydarzenia możesz skupić na przygotowaniu wartościowej treści dla Twoich słuchaczy.
  • Łatwo dostępne dla słuchaczy – Wielokrotnie słyszałem, od uczestników webcastów, że fakt eliminacji podróży na spotkanie, możliwość wzięcia w udziału w spotkaniu bez ruszania się z biurka jest nie do przecenienia.
  • Konwersja i zbieranie danych – Rejestracja na webcast jest doskonałą okazją do konwersji, a wszelka interakcja ze słuchaczami to wprost kopalnia informacji na temat potencjalnych klientów. To bezcenne dane, które możesz użyć w procesie kwalifikacji leadów.

Pomimo wszelkich zalet webcastu nic nie zastąpi spotkania „w realu”. Niemniej jednak uważam, że w rękach sprawnego marketingowca B2B webcast to świetne narzędzie, które może np. wypełnić lukę w  pomiędzy masową akcją marketingową skierowaną do setek lub tysięcy odbiorców a bardziej „kameralnymi” formami kontaktu, np. konferencją . Dzięki niemu możesz tanio dotrzeć do dużej części twojej grupy docelowej a seminaria lub konferencje (które wymagają dużo więcej wysiłku i nakładów) zachować dla najbardziej obiecujących potencjalnych klientów.

Oczywiście webcast to tylko medium. Jak zawsze, podstawą skutecznego content marketingu jest wartościowa dla Twoich potencjalnych klientów treść. Webcast może tylko pomóc ci ją efektywnie wykorzystać.

Tak na marginesie, webcasty to już chyba (nawet w Polsce) żadna nowość, firmy dostarczające aplikacje do przeprowadzania webcastów mocno ze sobą konkurują, a ceny są naprawdę niskie. Dlaczego więc webcasty wydają się wciąż dość mało popularne wśród polskich firm B2B? – zapraszam do komentowania.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

One Response to Webcast – formy content marketingu B2B

  1. Pingback: Co to jest Account Based Marketing (ABM, Key Account Marketing)? | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: