Monitorowanie konkurencji – ucz się na cudzych błędach

Chciałbym podzielić się z Wami pewnym nawykiem, który wyrobiłem sobie przez lata mojej pracy: monitorowanie konkurencji. To często bardzo inspirujące doświadczenie, pozwala skonfrontować własne pomysły z tym co robi konkurencja, czasem ocenić ich skuteczność, lub uniknąć błędów.

Dlatego, drogi marketingowcu B2B, gorąco Cię namawiam do monitorowania konkurencji:

  • Zapisz się na newslettery
  • Weź udział organizowanych webcastach (i zadawaj na nich pytania!)
  • Śledź profile społecznościowe
  • Czytaj publikacje, raporty, blogi
  • Czy strony są zoptymalizowane pod SEO? Jeśli tak, jakie słowa kluczowe zostały wybrane?
  • Jak wygląda całość kampanii? Czy kieruje do punku konwersji? Jeśli tak, jakie dane tam zbierane?

Zadaj sobie też pytanie:

  • Co zostało zrobione dobrze? Jest coś co zwróciło Twoją szczególną uwagę? Jak możesz wykorzystać to w swoich działaniach?
  • Czy popełniono jakiś błąd? Jak możesz uniknąć go w swojej pracy?

W najprostszej wersji monitorowanie konkurencji można robić „na piechotę”, ale pojawia się też mnóstwo narzędzi, które pomogą zapanować ci nad tym chaosem informacyjnym (choćby Brand24, o którym już wspominałem wcześniej, czy Colibri SEO tool, które pomaga oszacować wyniki optymalizacji SEO na tle konkurencji, a także bardzo przydatna funkcja Google Alerts).

Dodatkowo, możesz czasem zaobserwować reakcję potencjalnych klientów, dowiedzieć się, na jakie tematy reagują a jakie przechodzą bez większego echa, jakie zadają pytania. Może to być cenna informacja przy planowaniu własnych działań content marketingowych.

Wreszcie, dziel się swoimi obserwacjami z resztą Twojego zespołu. Wyciągaj wnioski, dyskutuj, używaj jako argumentu do pozyskania większych środków.

A czy wy, drodzy czytelnicy, śledzicie konkurencję?

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: