Marketing Automation Day 2012

Jak wspominałem wcześniej na Twiterze, miałem dziś przyjemność uczestniczyć w Marketing Automation Day 2012 w Warszawie organizowanej przez Benhauer. To było spotkanie tak na prawdę sprzedażowe poświęcone jednemu z pierwszych systemów (jeśli nie pierwszemu) marketing automation w Polsce – SalesManago.

Jest to system na pewno ciekawy i o niemałych możliwościach, z pewnością jednak nie tak rozbudowanych jak liderzy rynku, Marketo czy Eloqua. Atrakcyjna cena oraz lokalne wsparcie dotyczące np. integracji z innymi systemami w przedsiębiorstwie na pewno powodują, że jest to oferta warta rozważenia, szczególnie dla mniejszych i średnich firm.

O ile sama prezentacja SalesManago zostawiła we mnie trochę niedosytu – zapowiadane warsztaty to z pewnością nie były, oczekiwałbym dużo bardziej praktycznego podejścia, pokazania sytemu w akcji, prezentacji i analizy szczegółowych case studies – to bardzo interesująca wydawało wystąpienie Pana Grzegorza Urbana z MetaMarketing, nt. budowania business case dla wdrożenia systemu marketing automation.

Pan Grzegorz wyszedł z bardzo zdroworozsądkowego założenia, że jedynym realnym argumentem w rozmowach z kierownictwem firmy nt. inwestycji w marketing – co oczywiście nie ogranicza się do marketing automation – jest dyskusja nt. marketing ROI oraz realnym wpływie działań marketingowych na sprzedaż (pisałem też o tym już wcześniej). Pokazał, że konsekwentne stosowanie programu generowanie leadów, współpraca na linii marketing-sprzedaż oraz stosowanie dostępnych benchmarków umożliwiają przestawienie dyskusji na takie tory.

Na stronie Pan Grzegorza dostępna jest prezentacja z Marketing Automation Day.

Temat systemów marketing automation już się przewijał na moim blogu, jednak będę z pewnością powracał to tego tematu w przyszłości, w szczególności do zagadnienia integracji systemów klasy marketing automation z CRMem, co dają realną szansę na zmierzenie marketing ROI.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: