Jak zdobyć uwagę twojego klienta?

Content marketing (lub szerzej: inbound marketing) zakłada aktywne poszukiwanie przez potencjalnego klienta treści, które pomogą mu rozwiązać jego problem biznesowy. Jeśli twój produkt lub usługa jest częścią tego rozwiązania, aby zdobyć jego uwagę klienta musisz precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby informacyjne.

Dlatego wejdź przez chwilę w jego buty i zastanów się:

  • Z jakimi problemami biznesowymi boryka się Twój potencjalny klient?
  • Jakich dokładnie treści możesz szukać Twój klient, aby je rozwiązać? Co będzie dla niego interesujące?
  • Czy możesz wyprodukować wartościowe treści, które będą najlepszym źródłem informacji na rynku, i które odpowiadają na tym poszukiwaniom?
  • W jaki sposób Twoje treści mogą pomóc rozwiązać jego problem?

Będziesz miał pełną uwagę twojego klienta jeśli dostarczysz mu dokładnie tych informacji, których poszukuje. Im dostarczane przez Ciebie treści są w stanie pomóc w rozwiązaniu ważniejszego i bardziej palącego problemu Twojego potencjalnego klienta, tym wyższa jest postrzegana przez niego wartość tych treści i tym silniejsze ich oddziaływanie.

W przeciwnym razie… Zamiast się rozpisywać, postanowiłem to narysować:

Wartościowa treść - content marketing

B2B Content Marketing: Jak zdobyć uwagę twojego klienta?
See this illustration in English
(źródło: opracowanie własne, licencja Creative Commons)

Na informacje „o firmie” przyjdzie czas na innym etapie cyklu zakupowego (np. kiedy klient dokonuje wyboru pomiędzy ofertami, bardzo cenne mogą być case-studies). Na etapie nawiązywania relacji nie powinny być one na pierwszym planie.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

2 Responses to Jak zdobyć uwagę twojego klienta?

  1. Pingback: Content Marketing | Marketing B2B

  2. Pingback: Klient ma w nosie Ciebie, twoją firmę i twój produkt! | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: