Z sieci
24 lipca 2013 Dodaj komentarz
Wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:
- Długa, ale szalenie interesująca prezentacja 2013 Internet Trends zbierająca dane związane z Internetem i jego szerokim wpływem na społeczeństwo. Polecam!
- Bardzo ciekawy raport 2013 Marketing Performance Management Survey przygotowany przez Forrester’a i ITSMA, nt. raportowania danych marketingowych i ich roli podejmowaniu decyzji zarządczych w przedsiębiorstwie.
- Polskie badanie B2B – LOYALTY insight TNS i Data Solutions nt. programów lojalnościowych w sektorze B2B w Polsce.
- Microsoft oraz IBM testują możliwość pracy bez email. Ale moim skromnym zdaniem, pomimo niedoskonałości sytemu poczty elektronicznej oraz coraz to nowych form komunikacji online pozostanie ona z nami jeszcze długo i będzie ważnym kanałem komunikacji marketingowej.
- LinkedIn wprowadza nową formę reklamy: sponsored updates.
- Google Internet Keywords Tool (czyli możliwość sprawdzenia popularności wyszukiwań w Google) będzie wkrótce niedostępne publicznie – trochę komplikuje promowanie kultury SEO, bo trochę utrudni osobom tworzącym treści szybkie sprawdzenie słów kluczowych.
- Google agresywnie wprowadza rozszerzenia do kampanii Google Adwords – wkrótce będzie to obowiązkowy element (zobacz, co to są rozszerzenia).
- Postępuje konsolidacja na rynku systemów marketing automation. Saleforce zakupił ExactTarget (połączenie funkcjonalności CRM oraz marketing automation może być baaaaardzo interesującym rozwiązaniem), a Adobe zakupił Neolane (tutaj bardzo ciekawie rysuje się integracja marketing automation z bardzo silną grupą produktów Adobe Marketing Cloud).