Z sieci

Z Sieci: Nowości dot. Marketingu B2B

Wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:

Raporty i badania:

  • Arcyciekawe badanie Forrestera „B2B CMOs Must Evolve Or Move On” pokazuje jak istotne dla samych marketerów jest pokazanie bezpośredniego związku działań marketingowych ze sprzedażą. Główny wniosek to: „Those marketers who better demonstrate a direct connection between marketing activity and business results earn a more prominent seat at the leadership table.” O tym badaniu w wspominałem też ostatnim wpisie dotyczącym Marketing ROI.
  • Ciekawe badanie GetResponse „Prawo w eMail Marketingu„: prawie wszyscy polscy marketerzy mają świadomość dot. ograniczeń nakładanych przez prawo (np. zakazie wysyłania e-maili handlowych bez uprzedniej zgody). Tym bardziej dziwi mnie powszechność łamania prawa w tym zakresie. Wniosek nasuwa mi się jeden: Marketerzy w Polsce spamują z premedytacją!
  • IDG publikuje Lead Generation Survey 2013: Niezmiennie największą bolączką marketerów jest dostarczenie wysokiej jakości leadów oraz precyzyjne wyznaczenie Marketing ROI.
  • Top B2B Content Marketing Trends in 2013 – ciekawe, że w oczach maketerów spada efektywność tradycyjnych form jak raporty i whitepapers a wzrasta efektywność wideo, blogów, testymoniali klientów itp.

Inne informacje:

  • Google wprowadza in-depth articles authorship (czyli po naszemu – oznaczenie autora w wynikach wyszukiwania), a także oznaczenie wydawcy. To może mieć duże znaczenie dla SEO, a także jest mocnym argumentem za wykorzystaniem Google+.
  • Przełomowy dla ochrony wizerunku marki w sieci wyrok NSA (naszego, nie w USA). Teraz IP i e-mail hejtera będzie mógł poznać każdy, kto poczuje się przez niego dotknięty i będzie chciał dochodzić swoich praw (ochrona dóbr osobistych i dobrego imienia).
  • Jeśli prowadzisz profil firmowy na LinkedIn z pewnością zainteresują Cię nowo-wprowadzone statystyki.
  • Slideshare wprowadza Infographics Player – teraz można dzielić się nie tylko prezentacjami ale też infografikami.
  • Jeśli myślisz (mimo afery z NSA) w sieci istnieje prywatność, musisz zobaczyć ten film (mam nadzieję, że jakoś trafi do Polski).

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: