Z sieci
22 sierpnia 2013 Dodaj komentarz
Wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:
Raporty i badania:
- Arcyciekawe badanie Forrestera „B2B CMOs Must Evolve Or Move On” pokazuje jak istotne dla samych marketerów jest pokazanie bezpośredniego związku działań marketingowych ze sprzedażą. Główny wniosek to: „Those marketers who better demonstrate a direct connection between marketing activity and business results earn a more prominent seat at the leadership table.” O tym badaniu w wspominałem też ostatnim wpisie dotyczącym Marketing ROI.
- Ciekawe badanie GetResponse „Prawo w eMail Marketingu„: prawie wszyscy polscy marketerzy mają świadomość dot. ograniczeń nakładanych przez prawo (np. zakazie wysyłania e-maili handlowych bez uprzedniej zgody). Tym bardziej dziwi mnie powszechność łamania prawa w tym zakresie. Wniosek nasuwa mi się jeden: Marketerzy w Polsce spamują z premedytacją!
- IDG publikuje Lead Generation Survey 2013: Niezmiennie największą bolączką marketerów jest dostarczenie wysokiej jakości leadów oraz precyzyjne wyznaczenie Marketing ROI.
- Top B2B Content Marketing Trends in 2013 – ciekawe, że w oczach maketerów spada efektywność tradycyjnych form jak raporty i whitepapers a wzrasta efektywność wideo, blogów, testymoniali klientów itp.
Inne informacje:
- Google wprowadza in-depth articles authorship (czyli po naszemu – oznaczenie autora w wynikach wyszukiwania), a także oznaczenie wydawcy. To może mieć duże znaczenie dla SEO, a także jest mocnym argumentem za wykorzystaniem Google+.
- Przełomowy dla ochrony wizerunku marki w sieci wyrok NSA (naszego, nie w USA). Teraz IP i e-mail hejtera będzie mógł poznać każdy, kto poczuje się przez niego dotknięty i będzie chciał dochodzić swoich praw (ochrona dóbr osobistych i dobrego imienia).
- Jeśli prowadzisz profil firmowy na LinkedIn z pewnością zainteresują Cię nowo-wprowadzone statystyki.
- Slideshare wprowadza Infographics Player – teraz można dzielić się nie tylko prezentacjami ale też infografikami.
- Jeśli myślisz (mimo afery z NSA) w sieci istnieje prywatność, musisz zobaczyć ten film (mam nadzieję, że jakoś trafi do Polski).