Co ma wspólnego marketing B2B z kupnem samochodu?

Myślisz, że niewiele? To obejrzyj to 2-minutowe wideo:

.

Analogia jest prosta:

  • Klient B2B (bohater filmu: Mo) zanim w ogóle skontaktuje się ze sprzedawcą (dealerem) szuka dostępnych materiałów aby „samo-edukować” nt. rozwiązania swoje problemu biznesowego (dostępnych modeli samochodów, ich zalet, wad itd.).
  • W trakcie tej „samo-edukacji” duża część decyzji zakupowej została podjęta co ogranicza pole działania sprzedawcy (dealera), gdy w końcu się z nim skontaktuje.
  • Najczęstszym źródłem są informacje dostępne w sieci a narzędziem wyszukiwarka Google.

Wniosek?

Twój klient w tym momencie przeszukuje internet w poszukiwaniu wartościowych treści, które mogą pomóc mu rozwiązać jego problem biznesowy. Dostarczając wartościową budujesz swoją pozycję eksperta, ale też możesz wpłynąć na jego decyzje zakupowe.

To na co jeszcze czekasz?!! Dostarcz mu ją!!!

PS.
Dla zainteresowanych: pisałem o tym nieco dłużej już wcześniej.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: