Twitter: Polski ranking doradców podatkowych

Źrodło: Twitter

Źródło: Twitter

Sprowokowany dyskusją oraz pytaniem, które zadał Roman Namysłowski na Twitterze:

Postanowiłem przejrzeć Twittera i taki prywatny ranking wykonać.

Po pierwsze, bardzo mnie zaskoczyło to, że udało mi się znaleźć (może nie szukałem zbyt dokładnie?) jedynie CZTERECH aktywnie tweetujących doradców podatkowych (ograniczyłem, się tylko do tych, którzy rzeczywiście tweetują głównie na temat podatków).

Oto wynik:

Kto?  Twitter: Liczba followersów
(stan na 5.06.2014):
Aleksy Miarkowski @Miarkowski 348
Radosław Piekarz @RadekPiekarz 233
Roman Namysłowski @r_namyslowski 126
Dominik Tymula @DominikTymula 70

Choć wygląda, że konkurencja nie jest zacięta (niemniej gratulacje dla Pana Aleksa Miarkowskiego!), to chciałbym się zastanowić czy jest się o co bić?

Twitter i dziennikarze

Jak pokazują badania (tu link i tu link) Twitter, choć jest w Polsce narzędziem niszowym to jedną z najaktywniejszych grup zawodowych w tym serwisie są dziennikarze. Czy może być skutecznym w budowaniu relacji z dziennikarzami? Czy aktywność na Twitterze przekłada się na obecność w mediach naszych doradców podatkowych?

Nie jest moim zamierzeniem dogłębna analiza, ale wpadłem na pomysł zestawienia informacji dot. wzmianek w mediach internetowych: media społecznościowe i wybrane serwisy internetowe (włączając w to internetowe serwisy tradycyjnych wydawców prasy). Choć to ogromne uproszczenie mam nadzieję, że jest to jakieś wskazanie  „widoczności” w mediach w ogóle.

Kto?  Twitter: Liczba wzmianek*
(w okresie 01.01.2013-30.04.2014):
Aleksy Miarkowski @Miarkowski 1
Radosław Piekarz @RadekPiekarz 10
Roman Namysłowski @r_namyslowski 102
Dominik Tymula @DominikTymula 4

Widać duże zróżnicowanie: Pan Aleksy – mimo, że na Twitterze najaktywniejszy, może pochwalić się jedynie jedną wzmianką. Pan Roman – ma na swoim koncie tych wzmianek aż 102. Czy to jest wyłącznie zasługa aktywności na Twitterze? Pewnie nie i chyba trudno mówić jakieś silnej zależności pomiędzy aktywnością na Twitterze a widocznością w mediach.

Chciałbym też zwrócić uwagę, że Pan Roman Namysłowski został wyróżniony przez Gazetę Prawną w rankingu najlepszych doradców podatkowych. Czy dzięki swojej aktywności na Twitterze? Zapewne bardziej istotna jego aktywność w mediach (patrz poprzedni akapit) a próba przekonywania, że to wszystko z powodu Twittera byłaby dość ryzykowna.

Wnioski

Jak widać, nawet spora aktywność i relatywna popularność na Twitterze sukcesu nie gwarantuje, a sam Twitter pozostaje w Polsce serwisem mocno niszowym. Sukces medialny to na pewno rezultat splotu wielu innych czynników, których analizy nawet nie podejmuje się w tak krótkim wpisie.

Mam jedynie nadzieję, że te robione trochę z przymróżeniem oka 😉 rozważania skłonią Cię do zastanowienia się nad tym, czy i w jaki sposób możesz wykorzystać media społecznościowe do tego aby być widocznym i obecnym w świadomości Twoich klientów lub osób, które wpływają na opinię o Tobie (np. dziennikarzy).

Być może to, że Twitter jest tak mało popularny (w tym przykładzie: wśród doradców podatkowych) może – paradoksalnie – być jego atutem. Mała konkurencja wśród specjalistów może ułatwić dotarcie do dziennikarzy, którzy z kolei często z Twittera korzystają.

A jak waszym zdaniem można na siebie zwrócić uwagę dziennikarzy, tak aby zaistnieć jako ekspert w mediach?

* * *

* PODZIĘKOWANIA

Newspoint-logo

Newspoint – Kompleksowy monitoring mediów

* – Dziękuję bardzo za pomoc w zdobyciu informacji o ilości wzmianek w mediach Pani Annie Miotk z firmy Newspoint , która oferuje kompleksowe usługi związane z badaniami mediów: monitoring internetu (media społecznościowe i serwisy internetowe), monitoring prasy, radia i telewizji, sprzedaż danych z monitoringu oraz pogłębione raporty i analizy medialne.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

One Response to Twitter: Polski ranking doradców podatkowych

  1. Marcin M. says:

    Super post. Kropka. 🙂

    Lubię

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: