Z sieci
15 lutego 2016 Dodaj komentarz
Wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:
Raporty, badania i publikacje:
- Ciekawy raport Gallup’a „Guide to Customer Centricity: Analytics and Advice for B2B Leaders” pokazujący, że aż 71% klientów B2B nie jest specjalnie przywiązanych do swoich dostawców produktów i usług – tzn. właściwie mogą ich zmienić w każdym momencie, a kryteria decyzji o zamianie skupiają się głównie na niższej cenie.
- Ciekawy raport „A study in brand transformation” na temat tego jak duże korporacje organizują zespoły związane z content marketingu w dużych korporacjach oraz w które obszary inwestują.
- The Contextual Marketing Imperative – Kolejne badania (tym razem Forrestera) które pokazuje, że personalizacja treści, czyli dopasowanie pod względem potrzeb odbiorcy, jest trudne i wymaga: po pierwsze uporządkowania informacji, na podstawie której ta personalizacja będzie możliwa, i po drugie przygotowanie odpowiednich treści dla każdego scenariusza.
- Dla wszystkich, którzy świata poza „Big Data”nie widzą, warte uważnej lektury arcyciekawy artykuł: Why Big Data Needs Thick Data
- Ciekawy artykuł z Harvard Business Review „Making the Consensus Sale” o trudnościach w sprzedaży rozwiązań B2B w sytuacji braku jednoznacznie wyznaczonej „osoby decyzyjnej”.
Inne:
- Pomimo kłopotów na świecie Twitter gwałtownie zwiększył popularność w Polsce w 2015 roku.