Z sieci
18 października 2016 Dodaj komentarz
Raporty, badania i publikacje, czyli wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:
- Fenomenalne wyniki badań The Economist (musicie oba przeczytać!):
- „Missing the Mark„, pokazujące rozdźwięk pomiędzy tym, czego osoby podejmujące decyzje zakupowe B2B oczekują, a na czym skupiają się marketerzy B2B
- The Economist „Thought leadership disrupted” kupujący w branży B2B są przytłoczeniu ilością treści. W efekcie są bardzo selektywni w tym, co czytają i skupiają się na mniejszej ilości źródeł, ale tych które sobie cenią. Innymi słowy: każdy nietrafiona treść OBNIŻA zaufanie do Twojej marki jako do źródła wartościowych treści!!!
- Chciałbym zwrócić uwagę na dwa badania dotyczące polskiego rynku i zrealizowane dla IAB: IAB/PwC AdEx 2016’Q1: Reklama online wciąż na fali wznoszącej oraz Raport IAB: Zjawisko blokowania reklam. Pierwszy mówi, że wzrost reklama display to największa i w dodatku najszybciej rosnąca część budżetów na reklamę on-line w Polsce. Drugi, że coraz więcej osób owe reklamy blokuje. Wnioski wyciągnijcie sami😉.
- Reforma drastycznie zaostrzająca wymagania związane z ochroną danych osobowych (tzw. General Data Protection Regulation) nie może umknąć uwadze marketerom. Dlaczego polecam raport Deloitte „RODO: Praktyczny Przewodnik po Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych„.
- 60 proc. internautów nie otwiera linków, którymi dzieli się w social media, liczba udostępnienia nie przekłada się na kliki – ciekawe omówienie raportu „Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?”
- Skuteczność content marketingu naukowo udowodniona! – ciekawe omówienie wyników badań przeprowadzonych przez Stockholm School of Economics (SSE), które pokazują, że dostarczanie przez markę wartościowych treści powoduje… wzrost zaufania!
- Kolejna sieć społecznościowa – tym razem Snapchat – modyfikuje algorytm działania w taki sposób by ograniczyć organiczny zasięg informacji publikowanych przez marki.
* * *