Z sieci

Z Sieci: Nowości dot. Marketingu B2B

Raporty, badania i publikacje, czyli wiadomości (luźno) powiązane z zagadnieniem komunikacji marketingowej B2B:

  • Fenomenalne wyniki badań The Economist (musicie oba przeczytać!):
    • Missing the Mark„, pokazujące rozdźwięk pomiędzy tym, czego osoby podejmujące decyzje zakupowe B2B oczekują, a na czym skupiają się marketerzy B2B
    • The Economist „Thought leadership disrupted” kupujący w branży B2B są przytłoczeniu ilością treści. W efekcie są bardzo selektywni w tym, co czytają i skupiają się na mniejszej ilości źródeł, ale tych które sobie cenią. Innymi słowy: każdy nietrafiona treść OBNIŻA zaufanie do Twojej marki jako do źródła wartościowych treści!!!
  • Chciałbym zwrócić uwagę na dwa badania dotyczące polskiego rynku i zrealizowane dla IAB: IAB/PwC AdEx 2016’Q1: Reklama online wciąż na fali wznoszącej oraz Raport IAB: Zjawisko blokowania reklam. Pierwszy mówi, że wzrost reklama display to największa i w dodatku najszybciej rosnąca część budżetów na reklamę on-line w Polsce. Drugi, że coraz więcej osób owe reklamy blokuje. Wnioski wyciągnijcie sami😉.
  • Reforma drastycznie zaostrzająca wymagania związane z ochroną danych osobowych (tzw. General Data Protection Regulation) nie może umknąć uwadze marketerom. Dlaczego polecam raport Deloitte „RODO: Praktyczny Przewodnik po Ogólnym Rozporządzeniu o Ochronie Danych Osobowych„.
  • 60 proc. internautów nie otwiera linków, którymi dzieli się w social media, liczba udostępnienia nie przekłada się na kliki – ciekawe omówienie raportu „Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?
  • Skuteczność content marketingu naukowo udowodniona! – ciekawe omówienie wyników badań przeprowadzonych przez Stockholm School of Economics (SSE), które pokazują, że dostarczanie przez markę wartościowych treści powoduje… wzrost zaufania!
  • Kolejna sieć społecznościowa – tym razem Snapchat – modyfikuje algorytm działania w taki sposób by ograniczyć organiczny zasięg informacji publikowanych przez marki.

* * *

Podaj adres e-mail w celu obserwowania tego bloga i otrzymywania powiadomień o dodaniu nowych wpisów.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: