Z sieci…
14 marca 2019
Oto lista publikacji bardziej lub mniej związanych z marketingiem B2B, które ostatnio przeczytałem, a które – moim zdaniem – mogą Cię zainteresować.
To musisz koniecznie zobaczyć:
- Fantastyczna, otwierająca oczy prezentacja (w formie webcastu) nt. realiów procesu zakupowego B2B AD. 2019, prowadzona przez Brenta Adamsona z Gartnera, autora m.in. książki „Challenger Customer„. Po jej obejrzeniu nie użyjesz już nigdy więcej słów „lejek zakupowy” ani „przekazanie leada”.
Raporty i badania:
- Kolejna edycja badania (2019) B2B Content Marketing Research przygotowane przez Content Management Institute. Okazuje się, że (o zgrozo!) sukces odnoszą ci content marketerzy, którzy starają się stworzyć cenione i zaufane źródło informacji dla swoich odbiorców.
- Największą bolączką klientów B2B jest brak czasu, dlatego coraz częściej wybierają szybkie i wygodne zakupy w internecie wynika z raportu Proces zakupowy w B2B: wyzwania, trendy, inspiracje opracowanego przez e-point SA i Mobile Institute. Dla klientów i sprzedawców nadal jednak najbardziej liczą się relacje.
- Kolejne ciekawe badania z polskiego rynku, poświęcone perspektywie kupujących: Co najbardziej liczy się w sprzedaży B2B? (LiveSpace)
- Kupujący w B2B (szczególnie ci młodsi) chcą, aby ich doświadczenie było podobne do tego, do czego są przyzwyczajeni jako konsumenci w B2C.
- Co spędza sen z powiek marketerom? BrandKey zadało to pytanie 558 managerom i publikuję listę 20 najczęstszych odpowiedzi. Nr 1 to wykazanie MarketingROI.
Artykuły:
- Czyżby podkasty weszły do polskiego mainsteamu?! Wg. badania Nielsena co piąty polski internauta w wieku 19-49 deklaruje, że słucha podcastów!
- Skoda otwiera w Polsce kanał eCommerce dla sprzedaży samochodów w B2B – moim zdaniem to zwiastun szerszego trendu automatyzacji procesów sprzedaży w B2B.
- Artykuł BCG nt. integracji marketingu i sprzedaży w B2B oraz przejęciu przez tej pierwszy znacznej części komunikacji sprzedażowej.
Inne:
- Podcast: Czy Facebook postawi na prywatność? O konsekwencjach i scenariuszach – Bardzo ciekawa rozmowa Dominikiem Batorskim (SoTrender), moim zdaniem pada w niej wiele argumenty przeciw budowie „domu na cudzej ziemi„.
- Content Marketing Institute wraca z podcastem CMI Weekly Wrap-up. Nie jest to niestety kontynuacja „PNR This Old Marketing” z Joe Pulizzi, ale… będzie słuchane.
* * *
Uwaga: Postów z kategorii „Z sieci” nie wrzucam do mediów społecznościowych. Jeśli chcesz otrzymywać je regularnie, zasubskrybuj bloga poniżej: