Polecam
Gdzie możesz przeczytać więcej na temat marketingu B2B, content marketingu, generowania leadów, marketing automation i tym podobnych tematów? Oto lista najciekawsze moim zdaniem źródeł informacji:
Konferencje i szkolenia B2B
Zobacz aktualną listę wydarzeń (konferencje, szkolenia, spotkania, webcasty), które wydają mi się godne polecenia dla osób zajmujących się marketingiem B2B.
Książki o marketingu B2B
Jeśli chcesz dowiedzieć się, które książki rekomenduję zapraszam Cię do śledzenia wpisów na moim blogu poświęconym książkom nt. marketingu B2B. Na bieżąco będę umieszczał tam polecane pozycje.
Blogi / Strony WWW o marketingu B2B
Content Marketing Institute – To marka za którą stoi (stał?) nieodżałowany Joe Pulizzi, guru content marketingu. Choć informacje tam zawarte nie dotyczą wyłącznie B2B, to chyba najważniejsze miejsce w sieci poświęcone content marketingowi.
B2B Marketing Blog – jedno z najważniejszych wydawnictw poświęconych marketingowi B2B. Polecam.
BusinessMarketer.pl – Świetny blog Łukasza Kosuniaka! Ten facet nie dość, że ma niesamowitą wiedzę to jeszcze potrafi to bardzo zgrabnie ją przekazać. Czytać i subskrybować!
Marketing Interactions Blog – To firma Adarth Albee, bardzo ceniona przeze mnie autorka, która skupia się na tematyce demand generation dla B2B.
B2B Lead Blog – świetny blog Briana Carolla, eksperta i autora książek nt. marketingu B2B.
Hinge Marketing Blog – to propozycja dla tych, którym szczególnie bliski jest marketing firm doradczych.
Velocity Partners Blog – Bardzo ciekawy, inspirujący i nie stroniący od kontrowersji blog jednej z podlondyńskich agencji marketingu B2B.
Marketo Blog oraz Eloqua Blog – piszę o nich łącznie bo profil i cel obu blogów jest bardzo zbliżony (za oboma blogami stroją jedni z największych graczy na rynku systemów Marketing Automation i w oczywisty sposób są próbą promocji rozwiązania tej klasy), niemniej oba blogi zwierają mnóstwo niezwykle cennych zasobów które przydadzą się każdemu marketerowi B2B – nawet jeśli nie wykorzystuje on narzędzi Marketing Automation.
eMarketing Prawniczy – to blog autorstwa Rafała Chmielewskiego, który choć zajmuję się bardzo wąskim wycinkiem marketing B2B (content marketing dla kancelarii prawniczych, głównie w postaci blogów) niemniej cenię sobie go bardzo za celne uwagi i prowokujące do dyskusji wpisy.
Podcasty o marketingu B2B
A oto moje ulubione podcasty:
CMI Weekly Wrap – Krótki (za krótki!) cotygodniowy podcast Roberta Rose z Content Management Institute nt. content marketingu. Jest to kontynuacja podcastu PNR: This Old Marketing. Bardzo brakuje mi w nim dyskusji gorący dyskusji z Joe.
PNR: This Old Marketing – Zwieszony już niestety cotygodniowy podcast na temat content marketingu z udziałem samego ojca chrzestnego content marketingu – Joe Pulizzi. Choć podcast już nie jest wydawany od grudnia 2017, to wciąż mój ulubiony podcast, do którego wciąż powracam. Jeśli nie ze znałeś go wcześniej – gorąco polecam odsłuchanie wszystkich 300+ odcinków, które wciąż są dostępne.
B2B PowerTalks – Choć to technicznie nie podcast ale video-seria, to zdecydowanie warto posłuchać ostrych rozmów z praktykami marketingu B2B z prowadzonych przez Wiktora Łyczko.
FIR B2B Podcast – Ciekawe dyskusje wokół tematów PR-u w B2B.
B2B Lead Roundtable Podcast – podcast Briana Carroll’a poświęcony marketingowi i generowaniu leadów w firmach B2B.
Inspired Marketing Podcast – świetny podcast poświęcony technologiom w marketingu (głównie w oparciu o Oracle Marketing Cloud, choć nie tylko).
Linkedinformed Podcast – czyli wszystko co chciałeś wiedzieć o Linkedin ale bałeś się zapytać.
The Razors Edge with Barbara Giamanco – podcast i blog, który co prawda przeznaczony dla sprzedawców a nie markerów B2B ale uważam, że jest cennym źródłem informacji, która nam, marketerom pozwoli „poczuć” problemy tej drugiej strony.
The Marketing Book Podcast – czyli wszystkie książki marketingowe, które chciałeś przeczytać ale znów nie miałeś czasu.
… no i mam nieśmiałą nadzieję, że zainteresuje Cię mój podcast „Rozmowy B2B„. 😉
Jeśli chcesz znaleźć informacje na Twitterze dotyczące marketingu B2B, zobacz kogo obserwuję na Twitterze.
Pingback: Co warto przeczytać o marketingu B2B? | Marketing B2B
Pingback: Do PR managerów | Marketing B2B