Oficjalny hashtag konferencji

Oficjalny hashtag to prosty sposób na zaangażowanie uczestników organizowanego przez ciebie wydarzenia, czy konferencji i zwiększenia jej widoczności w sieci.

hasztag hashtag

Hashtag (Ilustracja własna)

Widzę coraz więcej osób twitujących podczas różnych spotkań i konferencji, w których biorę udział. Niestety bardzo niewiele z tych wydarzeń ma swojego oficjalnego hashtaga, dlatego w dzisiejszym wpisie podzielę się z Tobą kilkoma wskazówkami jak za jego pomocą wykorzystać to zaangażowanie uczestników w mediach społecznościowych.

Ale od początku:

Co to jest hashtag?

Hashtag to słowo (tag) rozpoczynające się od znaku # (to właśnie hash). Zazwyczaj działa ono podobnie jak tag np. na blogu. Jeśli klikniesz na tag zobaczysz wszystkie posty otagowane danym słowem. Podobnie mediach społecznościowych kliknięcie na hashtag wyświetla wszystkie inne wiadomości oznaczone w ten sposób.

Używanie hashtagów jest szczególnie popularne na Twitterze (i na nim się skupię), ale inne sieci społecznościowej (np. Facebook lub LinkedIn) również umożliwiają ich stosowanie.

Dlaczego warto wybrać oficjalnego hashtaga konferencji?

Coraz więcej osób korzysta z Twittera aby na bieżąco komentować lub relacjonować najciekawsze informacje z wydarzenia w którym biorą udział. Jeśli stosują oficjalny hashtag to ten strumień informacji tworzy coś na kształt wirtualnej dyskusji „pod wydarzeniem” (trochę tak jak komentarze pod wpisem na blogu).

Dzięki hashtagowi uczestnicy mogą na żywo dyskutować lub wymieniać informacje między sobą. Jest to świetna metoda na poznanie kogoś, z kim np. warto pogadać w kuluarach. Oczywiście pod warunkiem, że używamy tego samego hashtaga – inaczej nie widzimy swoich komentarzy nawzajem.

Dla organizatorów korzyści są oczywiste: nie tylko zwiększają zaangażowanie słuchaczy, ale zwiększają widoczność wydarzenia wśród wszystkich ich kontaktów, którzy na pewno będą żałować, że nie biorą w nim udziału ;-).

Jaki hashtag konferencji wybrać?

Hashtag powinien być:

  • Unikalny – Powinien być związany bezpośrednio z wydarzeniem, tak, aby osoby posługujące się nim widziały tylko dyskusję z nim związaną (dlatego np. hashtag #ContentMarketing to zły pomysł).
  • Krótki i łatwy do zapamiętania – Na Twitterze każdy znak jest na wagę złota, dlatego staraj wybrać coś krótkiego.

Przykłady:

Gdzie używać oficjalnego hashtaga?

Gdzie powinna być informacja o hashtagu? Najkrótsza odpowiedź: na wszystkich materiałach związanych z konferencją. Poniżej kilka prostych wskazówek:

  • Na Twitterze – to najbardziej oczywiste miejsce. Jeśli twitujesz na temat własnego wydarzenia, zawsze używaj oficjalnego hashtaga.
  • Na stronie wydarzenia – Wspomnij o hashtagu na stronie wydarzenia oraz we wszystkich innym materiałach mu poświęconych.
  • E-mail – dobrym pomysłem jest przypomnienie oficjalnego hashtaga w e-mailu potwierdzającym rejestrację na wydarzenie lub w e-mailu przypominającym wysyłanym przed samą konferencją.
  • Na samej konferencji – warto na samym wydarzeniu przypomnieć o hashtagu w widocznych miejscach, np. możesz postawić planszę lub roll-up obok ekranu, na którym są wyświetlane prezentacje.

A na koniec mała ankietka:

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

3 Responses to Oficjalny hashtag konferencji

  1. rafchmielewski says:

    Dzień dobry Igorze!

    Tak, tak … 🙂 Ja pamiętam taką historię: Oglądam keynote Garego Vaynerchuka. Jak tylko wszedł na scenę, to powiedział: „Hello guys! Helen, jak widzisz, wcale się nie spóźniłem, jestem dokładnie o czasie”. Wprawił wszystkich w osłupienie, ale to była riposta do tweeta niejakiej Helen, która napisała na swoim Twitterze, że GV się spóźnia i dodała do tej informacji oficjalny hashtag wydarzenia.

    Info poszło w świat 🙂

    Jaki z tego wniosek? Warto uczestniczyć w internetowej dyskusji za pomocą hashtagów, bo tam toczy się to samo wydarzenie, tylko jakby za kulisami. Swobodniejsze, bez często sztucznego puszenia się. Można reagować na opinie, poznać lepiej oczekiwania uczestników, itd.

    A …. jeszcze ciekawostka: Gary Vaynerchuk, kiedy leci samolotem, to wpisuje hashtag, który jest numerem lotu. W ten sposób można się w samolocie poznać, nawiązać kontakt, itd.

    Pytanie: po co to wszystko? 🙂

    Dla mnie sprawa jest prosta: biznes robi się z ludźmi. Im mamy więcej kontaktów, im lepszą relację, im więcej ludzi nas zna, docenia, ufa nam, tym interesy są prostsze 🙂

    Igorze, pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję za bardzo ciekawy wątek ! 🙂

    Lubię

    • Fantastyczny pomysł z tym numerem lotu! Twitter u nas nie jest popularny, ale może spróbuję przy najbliższe podróży do Wrocławia z numerem pociągu #EIC1609 😉

      I dzięki za komentarz. Oczywiście, chodzi o nawiązanie relacji. Tak twitterowa rozmowa może być świetnym pierwszym krokiem.

      Pozdrowienia!

      Lubię

  2. Pingback: Jak twittować? | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: