SEO w marketingu B2B

SEO w marketingu B2B

Ilustracja na podstawie www.freedigitalphotos.net

SEO  jest, moim zdaniem, jedną z podstawowych technik promocji w marketingu B2B i nieodzowną częścią content marketingu, który opiera się na założeniu, że potencjalny klient szuka rozwiązanie problemu biznesowego. SEO jest absolutnie podstawowym narzędziem umożliwiającym mu znalezienie „naszego” rozwiązania – przecież pierwszym odruchem w celu znalezienia czegokolwiek jest sięgnięcie po wyszukiwarkę (najczęściej Google), dlatego musimy dołożyć starań, aby nasze informacje tam były.

Na wszelki wypadek przytoczę definicję SEO:

SEO (czyli z ang: Search Engine Optimisation) to działania mające za zadanie spowodowanie aby dla danego słowa / frazy wpisanej w wyszukiwarce dana strona ulokowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania – idealnie na pierwszym miejscu oczywiście ;-).

Pomimo, że koszty SEO są stosunkowo niewielkie (a przynajmniej, jeśli chodzi podstawy dające i tak często spore szanse na sukces), zaskakująco często temat SEO w marketingu branży B2B pojawia się dopiero po wyczerpaniu innych, znacznie droższych środków promocji.

Logika nakazuję rozpoczynanie od najtańszych i przynoszących największy zwrot działań marketingowych a dopiero po wyczerpaniu tych możliwości zastosowaniu bardziej kosztownych. To że w dużej części przypadków SEO należy to tej pierwszej grupy to chyba oczywiste.

Jeśli ktoś by miałby jeszcze wątpliwości, że warto zawracać sobie głowę SEO, to jak pokazuje badania (tak, tak amerykańskich naukowców ;-)), 73 procent osób poszukującychw 2011 roku informacji w dot. zakupu B2B używało wyszukiwarek:

73 procent osób poszukujących informacji w dot. zakupu B2B używało wyszukiwarek

Źródło: www.eMarketer.com.

Podsumowując, oto zalety SEO w marketingu B2B:

  • Duża widoczność – Szukają wszyscy i ciągle, także Twoi potencjalni klienci. Masz szansę zaistnieć w ich świadomości w korzystnym dla sprzedaży Twoich usług kontekście.
  • Stały, świetnie stargetowany ruch na stronie – Jeśli słowo kluczowe, dla którego twoja strona pojawia się wysoko w wynikach, jest silnie związane z danych problemem biznesowym, i którego używają twoi potencjalni klienci aby znaleźć rozwiązanie problemu biznesowego – masz duże szansę, że dotrzesz z przekazem dokładnie do Twoich potencjalnych.
  • Stałe źródło do generowania leadów – Umiejętnie zarządzając ruchem na twojej stronie, dzięki konwersji, Twoje wysoka pozycja w wyszukiwarce może się przełożyć na stałe źródło wysokiej jakości leadów zasilających Twój proce sprzedaży.
  • Wiarygodność – ludzie mają tendencję do przypisywania większej wiarygodności treściom, które znajdują się w czołówce wyników wyszukiwania! (o tym napiszę wkrótce)

No dobrze, ale jak to wszystko osiągnąć?

Moim zdaniem zadania sprowadza się z grubsza to czterech obszarów (będę systematycznie uzupełniał wpisy linkując do bardziej szczegółowych postów mojego bloga):

  • Wybór słowa kluczowego dla SEO – czyli dla którego słowa lub frazy wpisanej w wyszukiwarkę ma „wyskoczyć” nasza treść marketingowa.
  • Produkcja i publikacja treści dla danego słowa kluczowego – jak pisać, przygotować i publikować treść przekazu marketingowego (w szczególności content marketingu), aby uzyskać najlepsze rezultaty SEO
  • Budowa sieci linków – jak zbudować sieć linków wskazujących na twoje treści tak aby poprawić ich ranking w wyszukiwarce i zwiększyć wysokiej jakości ruch na twojej stronie
  • Sprawy techniczne związane z SEO – jak upewnić się, że Twoje wysiłki w kierunku SEO nie zostaną zaprzepaszczone przez techniczne aspekty funkcjonowania Twojej strony internetowej.

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

3 Responses to SEO w marketingu B2B

  1. Pingback: Totalne SEO komunikacji marketingowej « Marketing B2B

  2. Pingback: Czy Marketing Automation jest przereklamowany?! | Marketing B2B

  3. Pingback: Totalne SEO w marketingu B2B | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: