Podcast odc. 14: Śmierć sprzedawcy B2B?!
7 lutego 2017 2 Komentarze
W tym odcinku podcastu „Rozmowy B2B” nastawiamy się na gorącą dyskusję (a może nawet awanturę?) o to, czy marketing czy też sprzedaż jest kluczowa dla firm B2B.
Do tej pory wkładano nam do głowy, że to sprzedaż generuje przychód – nie marketing; marketing jest jedynie centrum kosztów i w razie problemów jest pierwszy do cięć kosztów; to sprzedawcy mają kontakt z klientem i o ile marketing może być przydatny to właśnie relacje sprzedawców są kluczem do zamknięcia sprzedaży – bez tego marketing (choć być może i przynosi pewną wartość) tak na prawdę nie znaczy nic.
To wszystko ma odbicie w obecnej pozycji marketingowców w firmach B2B, lecz czy aby nie jesteśmy świadkami pierwszych pęknięć na tym obrazie? Tej tezy broni w ringu Igor (marketingowiec), bardziej konserwatywne podejście ma Wiktor (o duszy sprzedawcy). Walcząc na argumenty obaj odwołują się do m.in. następujących źródeł:
- Death of a B2B Salesman
http://blogs.forrester.com/andy_hoar/15-04-14-death_of_a_b2b_salesman
Artykuł będący podsumowaniem raportu Forrestera pod tym samym tytułem, który opisuje jak silne są preferencje kupujących w B2B jeśli chodzi o eCommerce.
- Czy marketing B2B jest potrzebny?
https://www.linkedin.com/pulse/czy-w-b2b-jest-potrzebny-marketing-%C5%82ukasz-kosuniak
Artykuł Łukasza Kosuniaka zwracający uwagę, na to jak wiele brakuje jeszcze marketerom B2B do prawdziwie efektywnego wspierania sprzedawców.
- Cyfrowe platformy zakupowe B2B
https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/press-releases/articles/cyfrowe-platformy-zakupowe-b2b-moga-przyniesc-przedsiebiorcom-nawet-15-proc-oszczednosci.html
Raport Deloitte oraz Aleo pokazujący jak wiele korzyści kupującym B2B może przynieść wdrożenie cyfrowych platform zakupowych.
Pobierz: plik MP3 (41,8 MB, długość 43:11)
Możesz subskrybować na swój telefon, odtwarzacz MP3 lub komputer:
* * *
Pingback: Co to jest lead? | Marketing B2B
Pingback: Sprzedawca pomocą czy przeszkodą w procesie zakupu B2B? | Marketing B2B