Podcast odc. 17: Marketerzy B2B nie doceniają komunikacji z komitetem zakupowym
16 kwietnia 2017 3 Komentarze
W dzisiejszym odcinku podcastu „Rozmowy B2B” Igor Bielobradek i Wiktor Łyczko komentują kilka wybranych artykułów dotyczących marketingu B2B. Główną myślą przewodnią dyskusji jest to, że marketerzy B2B chyba nie doceniają wagi komunikacji z całym komitetem zakupowym (wszystkimi osobami wpływającymi na decyzję o zakupie) i zbyt często skupiają się na jednej tylko personie marketingowej.
W tym odcinku omawiamy następujące artykuły:
- (00m 59sek) – II edycja badania Stan marketingu B2B w Polsce
http://www.b2bleadway.pl/
Weź udział w badaniu, wypełnij krótką ankietę i zdobądź argumenty do dyskusji o marketingu w Twojej firmie.
- (01m 33sek) – A B2B Buyer Persona is Not an Island
http://marketinginteractions.com/b2b-buyer-persona-island/
Artykuł Adrath Albee, autorki książki „Digital Relevance”, która argumentuje, że zbyt kurczowe trzymanie się marketing persona, może być kontrproduktywne.
- (12m 30sek) – Avoid These Common B2B Content Marketing Mistakes
https://hbr.org/2016/02/avoid-these-common-b2b-content-marketing-mistakes
Artykuł Brent’a Adamson’a z CEB, współautora książki „Challenger Customer”, który pisze o trzech częstych błędach popełnianych przy tworzeniu treści marketingowych B2B:
– Mistake #1: The content focuses on “thought leadership”
– Mistake #2: The content overdoes personalization
– Mistake #3: The content doesn’t help sellers gauge purchase progress.
- (15m 50sek) – IDC’s 2017 CMO FutureScape report
https://www.linkedin.com/pulse/top-10-cmo-predictions-from-idc-gerry-murray
Jak zmienią się priorytety związane z produkcją i finansowaniem treści marketingowych w B2B wg. samych dyrektorów marketingu?
- (23m 36sek) – Pracownik w social media – jak go zaktywizować?
http://thinkkong.pl/pracownik-social-media-go-zaktywizowac/
Badanie przygotowane przez Grupę Think Kong wskazuje, że najliczniejsza grupa pracowników oczekuje wynagrodzenia finansowego, za umieszczenie treści pracodawcy na swoim profilu w mediach społecznościowych.
- (30m 38sek) – Czy w branży B2B content marketing to „silver bullet”?!
https://www.youtube.com/watch?v=Zf4T45p0GUg
Polemika z wypowiedzią Piotra Kaczmarka-Kurczaka z inndesign.pl, czyli o tym, że w marketingu B2B łatwo to już było ;-).
- (34m 23sek) – Pracowali w garażu, brakowało im na ZUS. Napisany w dwa dni tekst pomógł im zdobyć światowe rynki
http://innpoland.pl/133277,pracowali-w-garazu-brakowalo-im-na-zus-i-podatki-napisany-w-dwa-dni-tekst-zrobil-z-nich-milionerow-i-najlepszych-speco-od-seo
Przykład, że w content marketingu B2B liczy się jakość – a nie ilość.
Czekamy na wasz feedback, polecenia, pytania oraz sugestie tematów do dyskusji. Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!
Pobierz: plik MP3 (36,6 MB, długość 39:31)
Możesz subskrybować na swój telefon, odtwarzacz MP3 lub komputer:
* * *
Pingback: Strategia content marketingowa – czyli czy łatwo już było? | Marketing B2B
Pingback: Co to jest lead? | Marketing B2B
Pingback: Własne audytorium to najważniejszy zasób w marketingu B2B | Marketing B2B