Podcast odc. 21: Czy marketing B2B jest efektywniejszy niż sprzedaż?
30 lipca 2017 1 komentarz
W 21. odcinku podcastu „Rozmowy B2B” Igor Bielobradek i Wiktor Łyczko spotykają się ponownie by skomentować najciekawsze ich zdaniem publikacje dotyczące marketing B2B. Klamrą tych komentarzy jest efektywność marketingu i sprzedaży w firmach B2B oraz dywagacje, czy marketing jest w stanie (czy też nie?) zwiększyć efektywność pracy sprzedawców (np. w uwonić ich od nieefektywnego cold calling’u), a także jakie ma to znaczenie w dyskusji na temat podziału budżetu firmy na inwestycje w marketing oraz sprzedaż.
W tym odcinku omawiamy następujące artykuły:
- (01m 09sek) – 2017 B2B Buyer’s Survey
Coroczne badania DemandBase, który pokazuje w jaki sposób wygląda proces zakupowy firm B2B:
http://www.demandgenreport.com/features/industry-insights/2017-b2b-buyer-s-survey-risk-averse-buyers-adding-stakeholders-peer-checkpoints - (21m 00sek) – 2017 Digital B2B Buyer Survey
Badanie CEB (Gartner), które pokazuje, że zdecydowaną większość procesu zakupu firmy B2B pochłania reaseach informacji, które mają ten zakup ułatwić a najczęstszym kanałem jest Internet (w tym strony WWW dostawców rozwiązania):
https://www.cebglobal.com/content/dam/cebglobal/us/EN/best-practices-decision-support/marketing-communications/pdfs/mlc-infographic-b2b-digital-journey.pdf - (23m 12sek) – Who should own lead generation for a complex sale?
Artykuł Brian Carroll’a z B2BLeadBlog.com, w którym autor rozważa kwestie efektywności generowania leadów przez marketing vs. efektywność prospectingu przez sprzedawców.
https://www.b2bleadblog.com/2017/06/who-should-own-lead-generation-for-the-complex-sale.html - (34m 02sek) – O ‚Cold callingu’ słów kilka. A dokładnie 1600.
Artykuł Akradiusz Chludzińskiego, w którym autor rozważa jak uczynić cold calling skutecznym:
https://www.linkedin.com/pulse/5-o-cold-callingu-s%C5%82%C3%B3w-kilka-dok%C5%82adnie-1600-arkadiusz-chludzinski
W czasie dyskusji odwołujemy się także do infografiki autorstwa Wiktora Łyczko:

Proces zakupowy klienta B2B vs. proces sprzedaży B2B | Źródło: blogb2b.com
* * *
Czekamy na wasz feedback, polecenia, pytania oraz sugestie tematów do dyskusji (hashtag #RozmowyB2B). Zapraszamy do wysłuchania rozmowy!
obierz: plik MP3 (38,1 MB, długość 47:57)
Możesz subskrybować na swój telefon, odtwarzacz MP3 lub komputer:
* * *
Pingback: Sprzedaż to centrum kosztów – nie przychodów | Marketing B2B