Ekspercki blog B2B

Ekspercki blog B2B jest świetnym „zapleczem” na wszelkich akcji content marketingowych. W rękach sprawnego marketingowca wykorzystanie siły oddziaływania bloga, może zwielokrotnić skuteczność kampanii marketingowej.

Dlaczego ekspercki blog B2B, tak świetnie pasuje do marketingu B2B? Oto najważniejsze jego zalety:

  • Budują pozycję eksperta – możliwość „na bieżąco” komentowania wydarzeń związanych z tematyką blogu, skupienie dyskusji wokół bloga, sprawia że jego autor zaczyna być postrzegany jako ekspert w danej dziedzinie. Forma osobistego przekazu bloga, zazwyczaj mniej oficjalna niż inne media, też sprzyja „personalizacji” autora jako eksperta.
  • Dialog – możliwość komentowania poszczególnych wpisów otwiera możliwość prowadzenia dialogu. Budowanie społeczności wobec bloga, prowadzenie dyskusji, argumentacja, to bardzo silne środki przekazu, którym nasz przekaz może być dużo silniejszy niż w przypadki innych form.
  • SEOGoogle uwielbia blogi. Oprócz tego, że sam blog ułatwia zdobyć wysokiej pozycji wynikach wyszukiwania, to jest też doskonałą platformą budowania linków oraz promocji wszelkich innych form content marketingu.
  • Relacje z mediamidziennikarze chętnie korzystają z blogów jako źródła informacji, dlatego blogi są świetnym narzędziem do budowanie relacji z mediami.

Choć blogi B2B same nie tworzą punktu konwersji (zazwyczaj subskrypcja odbywa się przez anonimowy RSS) to świetnie nadają się do kierowania uwagi czytelników na inne elementy, które konwertują – na przykład zaproszenie na konferencje czy webcast poświęcone omawianemu zagadnieniu.

Z pewnością, to co jest najtrudniejsze w prowadzeniu skutecznego eksperckiego bloga B2B to zaangażowanie i poświecenie czasu eksperta. Tutaj z pewnością należy mierzyć siły na zamiary i planować cykl życia treści w content marketingu tak aby czas eksperta był wykorzystany maksymalnie efektywnie. Z moich osobistych doświadczeń wynika, że prowadzanie bloga eksperckiego nie wymaga aż znowu tak dużo czasu. Co więcej, istnieje wiele nieoczekiwanych korzyści, które blog może ci przynieść ;-).

Czasem trzeba zmierzyć się obawą eksperta czy w ogóle należy publikować jego wiedzę w internecie.

Podobną funkcję mogą pełnić mikroblogi (np. Twitter) ale z powodu ograniczonej formy są one raczej „odsyłaczami” do innych treści – ale mikroblogi to temat na osobny wpis (przeczytaj: Jak twittować? i Jak nie twittować?)

Informacje b2b-marketing.pl (Igor Bielobradek)
Skuteczny marketing B2B, w internecie i nie tylko.

3 Responses to Ekspercki blog B2B

  1. Pingback: Content Marketing « Marketing B2B

  2. Pingback: Content marketing mix – które formy zastosować? « Marketing B2B

  3. Pingback: Blog ekspercki wymaga dużo czasu? To mit! | Marketing B2B

Zostaw komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: